نماد های فراماسونری در کتاب اول ابتدایی
نماد های .....نماد گونه

روش تفکر و آموزش جدید ما ایرانیان مسلمان بر اساس ستاره 5 ضلعی پنتاگون چیده شده است که در آن اخلاق در بالا و ایمان به خدا در پایین سمت چپ قرار می گیرد اثری از خلاقیت ؛ خود یادگیری؛ خود باوری نیست می دانید چرا ؟
من دانش آموز خلاق و اجتماعی نمی خواهم؟ ارزش خود یادگیری از بین رفت؟
من نیازی به نقاد و محقق ندارم که نظراتش را جسورانه بگوید ؟
تفاوت های فردی و عدالت آموزشی تعطیل شد؟
مهارت حل مسئله و مهارت زندگی و .... 50سال تعلیم و تربیت همه به باد رفت؟
تمایلات و اعتقادات و برداشت های ذهنی و روحی فراگیر من جایش کجاست؟
ایمان را چه کسی تعریف می کند؟ همه مردم را یکرنگ و یک مذهب دیده ایم؟ روش یادگیری همسو اینست؟
اخلاق را کی تعریف میکند دین؛ نیاز های جامعه و یونسکو و یا فلاسفه ؟ اخلاق چی ؟
علت افت تحصیلی ما در مدارس و عدم کاربست دانستنی ها در زندگی و عدم کارایی مهارت آموزی ما در جامعه ؛ عدم به روز بودن علوم و مهارت فراگیران ؛ عدم هماهنگی دانشگاه و تربیت مدرس با سند ملی آموزش و پرورش؛ عدم کارایی معلمان بی رغبت و جذب نیروهای غیر معلم و.... عدم دستیابی استاندارد های جهانی  درآموزش ....همه به اخلاق خلاصه شد که در راس ستاره قرار گرفته؟
به تصویر بالا نگاه کنیددو دختر خانواده زیر چتری هستند که بارانی در کار نیست ( از زمان عقبند)
مادر در آنطرف خیابان با چادر مشکی و پدر آن طرف با شال گردن زمستانی با زن غریبه ای که نمی شناسیم در این سناریو صحبت می کند و درب خانه را یا باز میکند و یا می بندد. پسر خانواده همان که ظرف میوه را بر صبحانه ترجیح می داد کجاست ....؟ همان دوچرخه سواریست که در 3 راهی کنار خط وسط خیابان ایستاده؟
چراغ راهنما هر سه رنگ روشن ولی خط عابر پیاده چندین متر جلو تر...
پلاک خانه 3 در کتاب اسم کوچه شهید و راننده بدون پلاک و آینه بغل ؛ خندان و سر حال می رود تک سرنشین سوی؟ در حالیکه ماشین پشت سر بیش از ظرفیت با چراغ روش میآید... سوی؟

یکی از مشکلات من در آموزش و پرورش فردا ، داشتن افرادی است بعنوان فراگیر که از رسانه های جمعی ؛ کامپیوتر؛ موبایل ماهواره ای؛ اینترنت با فیبر نوری و برنامه 3 بعدی ماهواره بهره مند هستند و  بسیار بسیار از معلمان خود که در گیر روزمرگی در آموزش و پرورش هستند دانا تر و توانا تر بود و دیگاه آنها از ایمان با اخلاق متفاوت دنیای دیروز ماست ....یعنی من در این هدف گذاری نیاز جامعه و فرد را قربانی ایدولوژی مذهبی نکرده ام؟

قبل از اینکه بخواهم در خصوص تفکر با ایمانو اخلاق با ایمان و مهارت با ایمان صحبت کنم به تصویر بالا با دقت نگاه کنید چندتا موضوع را بررسی می کنم ؛ تا با مفهوم بی نظمی آشنا شویم:
تلویزیون ال سی دی در گوشه این اتاق پهناور روشن است و حرم امام رضا(,) را نشان می دهد و هیچ کسی  به آن توجه ندارد آموزش صرفه جویست یا تکریم به امام؟
ساعت چهار و 40 دقیقه است با حروف انگلیسی ولی لامپ آن بالا بالا ها نزدیک سقف روشن...
تعداد خانواده با مهمانان 10 نفر تعداد بشقاب ها در روی میز 10 تا و تعداد قاشق چنگال 9 تا ؛ تعداد چایی در سینی مادر دوتا؛ تعداد کلوچه های داخل دیس وسط اتاق 13 تا ... و صفر عدد چاقو و کارد میوه خوری برای میز وسط....
میز وسط بزرگ و میز های عسلی جای گلدان و تلویزیون مهمان چگونه پذیرایی میشود با اخلاق؟
اولین شیرینی ها را بچه برداشتند تا اخلاق را آموزش دهند؟
در این مجلس هر کسی حرف خودش را می زند ( همه دهانشان باز است)و چه اخلاقی آموزش داده می شود؟
موهای شولیده پسر بچه ها با لباسهایی که همگی رنگ آستین با تنه متفاوت است نشانر بی نظمی نیست؟
نه با توجه به لوحه قبل که پدر شال گردن داشت و نه با توجه به شال گردن رنگ متفاوت که کنار درب آویزان است یک علت برا ی باز بودن درب منزل بگویید؟
علت این مهمانی را از کجا کشف کنیم از 15 خال روی لباس دختر مهمان و یا جوراب های یک رنگ و یک شکل آقایان و خانم ها؟

ما سالها بستر سازی کردیم تا روش تدریس سقراطی و ارسطویی خود را به یادگیری رفتاری با نظریه بلوم تغییر دهیم و تازه نجوای روش فعال آموزشی و تعاملی شنیده شد که فریاد یاددهی و یادگیری هوشمند سر دادیم و اکنون به یکباره بدون هیچ بستر سازی همسو سازی با
ستاره پنج پر حلال مشکلات آموزشی کشور
وقتی من کتابی را تغییر می دهم و می گویم این سند و چشم انداز ملی آموزش و پرورش است و اول مهر کتاب را به دست معلم می رسانم و تدریس آنرااجباری میکنم تا بازخورد آنرا با ارزشیابی توصیفی در خرداد ماه ببینم و اصلا کتاب ها از لحاظ طراحی؛ رنگ اآمیزی  و طلارحی جلد و محتوا توسط گروه های آموزشی استان ها و معلمان با تجربه مورد بررسی قرار نمیگیر چه لزومی دارد شعار بومی و گروه محوری را سر دهم حد القل خودمان به آنچه بعنوان برنامه درس ملی می گوییم اعتقاد داشته باشیم
این هم الگوی هدف گذاری و برنامه ما  که باز هم فراگیر ما با همه تفاوت هایش دیده نشده است

به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید همه می دانیم که هرم ها ی مصر چی هستند و نماد چیستند
خوب می دانیم که تعداد آنها 3 تا ست و می دانیم که سمبل چه طرز فکریست
همه خوب می دانیم که مثلث معنی و مفهوم چیست....حال
با دقت به لوحه صفحه 15 کتاب ریاضی اول ابتدایی نگاه کنید




حال کمی بیشتر دقت کنید
به سوالات کمی فکر کنید چون جواب ندارد:
در ماشین های آنطرف خیابان تصویری از راننده دیده نمی شود پس معلوم است؛ در چهار راه پارک کرده اند.چرا جریمه می شوند؟
اگر اتوبوس پشت چراغ قرمز ایستاده است که دانش آموز با خیال راحت روی خط عابر پیاده می آید چرا مسافر سوار میکند؟
اگر اتوبوس در ایستگاه است چرا روی خط عابر پیاده؟
چرا نیمکت های ایستگاه اتوبوس رو به خیابان نیست؟
از عدم وجود سایه در پنجره اتوبوس ها می توان فهمید که کاملا اتوبوس دو طبقه خالیست و یا طرف شاگرد کاملا خالیست؟
چرا این تصویر با آنچه چاپ شده است در کتاب دانش آموز فرق دارد؟
اگر خیابان دو طرفه است خط ایست پشت خط کش عابر پیاده ندارد خط وسط که باید داشته باشد ؛ نه؟
همه می دانیم که هرم ناقص دلار به معنی است
نظم نوین جهانی و چرا روی این هرم گذاشته نشده بخاطر اینکه هنوز
تغییرات بی نظمی  آنارچی و سپس نظم دهی مجدد صورت نگرفته
خوب اگر با دقت به 15 زنبور قرار گرفته در هرم کندوی عسل روی جلد کتاب ریاضی اول ابتدایی دقت کنید و ببینید زنبور پانزدهم پریده و هرم ناقص شده و زنبور راس سمتراست خوابیده و زنبور چپ بیدار است
می فهمیم که اصلاً اتفاقی نیست مخصوصا ًاگر بدانیم
تعداد زنبور های داخل کندو 15 تا و تعدادبرگ درخت 15 تا است و اگر صفحه 15 کتاب را باز کنید می رسید به همان اهرام ثلاثه معروف
باز هم بگو اتفاقی است
راستی حشرات در ریاضی چهارتا پا دارند شمردن را مهارتی کنیم
دقت کرده اید فقط 3 زنبور بالای هرم لپ سرخ دارند بقیه در رده های پایینی هرم چهره زرد دارند ؟
سمت راست خواب است و سمت چپ بیدار؟ به زنبور های بالای هرم دقت کنید فقط یک زنبور در تمام شکل خواب است آنهم در بالا و سمت راست هرم است؛ چرا؟


تصویر زیر اولین لوحه و یا به اصطلاح اولین تم آموزش ریاضی اولین سال دبستان است.
با یک نگاه ساده و سطحی می توان بی نظمی را در این خانواده دید
با یک نگاه بی طرفانه می توان همسو کردن اجباری را دید
رنگها؛ فرم ها؛ تناقض ها و کنج ها و زاویه ها همه بیانگر یک مطلب است.
آنارچی
 

چندتا سوال دارم از طراح این لوح

من دیروز شوکه شدم وقتی کتاب ریاضی اول ابتدایی را دیدم
ایکاش می تونستم باور کنم همه اینها اتفاقی است .... چون مطمئنم در مورد اونها اصلا فکر نشده

به لوحه بالا با دقت نگاه کنید و به سوالات زیر پاسخ منطقی دهید همانگونه که معلم اول ابتدایی وقتی دانش آموزش در کلاس از او سوال می پرسد و او می گوید نمی دانم.
چند بار معلم می تواند بگوید نمی دانم مولف و یا طراح اشتباه کرده است؟
چرا قاشق ها در سمت چپ بشقاب ها گذاشته شده است؟
چرا روی سفره هم نان بربری و هم نان فانتزی است؟ این اسراف نیست؟
در کابینت دیواری باید دستگیره درب ها پایین قرار گیرد ؛ چرا؟
اگر بخواهند اعضای این خانواده به صندلی خود تکیه دهند بدون تکیه گاه با آن برش بزرگ چگونه می شود؟
قوری دست مادر اگر داغ باشد روی میز مشکلی ایجاد نمی کند؟
نماد ستاره 6 پر روی درب کابینت اگر هشت پر بود چه می شد؟
منظور خاصی در عدم چینش کتابهای کتابخانه وجود دارد؟
اگر برای دختران اول ابتدایی طراحی شده و به سن تکلیف نرسیده اند داشتن روسری هم کفایت می کرد نه؟ یا حتما همه اعضای خانواده باید در خانه خودشان با مقنعه زندگی کنند؟ خدا وکیلی خود طراح با خانواده خودش اینکار را می کند؟
چرا پدر هنگام شکر ریختن باید بسم الله بگوید
چرا یکی از خواهر ها نان و پنیر خود را در بشقاب نگذاشته است؟
چرا خواهر دوم آب می خورد؛ مگر بیماری دارد ؟
چرا پدر و برادر باید از رمیزی بیرون باشند؟ زن سالاری است؟
چرا هم پدر و هم مادر با هم حرف می زنند و لی هیچکدام از خواهر ها نه به پدر و نه به مادر توجه دارند؟ به چشمان آنها دقت کنید
بی نظمی برادر که سر سفره و همگام با بسم الله پدر نیست را چگونه توجیه کنم؟
برادر میوه بر می دارد و یا ظرف بزرگ میوه را که در لوحه مهمانی روی میز دیده می شود را به سر میز می آورد؟
فکر کنیم آشپزخانه یخچال ندارد و همیشه میوه ها روی اوپن است هندوانه قاچ شده بهداشتیست که برای رژیم غذایی مخصوص آماده شده است از آنجاست ؟
در کابینت باید بطرف هال باز شود یا آشپزخانه؟
درب کابینت است یا تابلو آموزش ریاضی؟ مگه امکانات آموزشی در این خانه بزرگ نایاب است که باید توی آشپزخانه فعالیت آموزشی انجام داد؟ آنهم کنار هود و گاز...
برای مربا و کره و چنیر که ملوم نیست از کجا برای دختر رسیده است نباید کارد؛ چاقو ویا ...گذاشت؟
چرا پایه سمت راست میز با بقیه فرق دارد گرد است و کج؟
در مورد تابلو های روی دیوار که ذهن کودکان را سخت مشغول میکند و توجیه ی ندارم و هیچی نمی گویم اگر دقت کنید اسمی از خدا نیست و بالاتر از همه محمد است آنهم بدون(ص) نمی دانم ؛ کدام محمد نمی دانم؛ چرا؟
خواهر ها برای رفتن به مدرسه آماده می شوند و برادر کوچکتر است و باید ظرف میوه را بیاورد چون مادر دماغش را تازه عمل کرده و در تمام لوح  ها نوک دماغش قرمز است؟ یا سرخاب روی گونه اش پاک می شود؟
تابلو سمت راست یا سید الساجدین است یا سید الشهدا حسین  نتوانستم بخوانم و به دانش آموزانم سنی کلاسم توضیح دهم؟
خانواده با فرهنگی که دکوراسیون خانه آنها کتابخانه و کتاب های قرمز و آبیست کجی کنج ها را در آموزش هندسه در همین طراحی اتاق چگونه توجیه می کنند؟ زاویه اتاق با  آشپزخانه و کجی قرار گرفتن میز روی قالی ؛ کجی و فاصله قاب عکس ها روی دیوار؛ تعداد مثلث های افقی طرح روی قالی که یکی کم است؛ کج بودن صندلی مادر خودش بی نظمی نیست؟ آنارچی میدانی یعنی چه؟
رنگ دیوار سبز را می دانید برا یکجا ها استفاده می کنند؟ بیمارستان های روانی ....می دانید چرا؟

در خصوص طرح روی جلد و نماد عدد 15 روی آن کتاب که غیر مستقیم آنارچی و فراماسونری را ارائه داده اند صحبت کردم
و تصمیم دارم این کتاب را از دید که تکنولوژیست آموزشی و یک طراح بررسی کنم و شاید قانع شدم و شاید هم ما در این 50 سال آموزش و پرورش و تربیت مدرس واقعاً اشتباه کردیم که فکر می کردیم ایمان حرف اول را می زند و توانا بود هر که دانا بود...
به سوالات من اگر می شود جواب دهید
با تشکر
 
رضا


..