بخش بخش خوانی لوحه17

عنوان :                                                                                                            موضوع درس: بخش بخش خوانی لوحه شماره 17      کتاب آموزش : قرآن           مقطع : ابتدایی   پایه : اول       زمان پیش بینی شده :  25 دقیقه      محل تدریس: کلاس                                     روش تدریس : مشارکتی و دانش آموزمحور              تعداد فراگیران : 21 نفر

اهداف :                                                                                                           اهداف کلی: - آموزش قرآن کریم به عنوان کلام و کتاب آسمانی                                               - کسب مهارت روخوانی قرآن کریم       و  - تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن           اهداف جزئی :- شرکت کردن دانش آموزان دردسته جمعی و بخش بخش خوانی کلمات و عبارات قرآنی - شمرده شمرده خواندن عبارات قرآنی

هدف های رفتاری :                                                                                             دانش: - دانش آموزباید بتواند باتوجه به عبارات قرآن لوحه شماره 17 با اشاره معلم به هربخش ازکلمات آن بخش رابه طور صحیح بخواند .                                                                               – دانش آموزباید بتواند تمام عبارات قرآنی لوحه شماره 17 را شمرده و بخش بخش بخواند .            نگرش: ازمشارکت دردسته جمعی عبارات قرآنی لذت ببرد .                                                  مهارت : عبارات قرآنی راروان و خوانا بخواند .                                                               وسایل مورد نیاز: کتاب درسی – لوحه شماره 17                                                               برقراری ارتباط عاطفی و مهربانانه بافراگیری و سلام و احوال پرسی                                  ارزشیابی تشخیصی :                                                                                                 برای اینکه بدانیم ازدرس قبل مشکلی ندارد ازدرس قبل پرسش میکنیم . زمان ...                ارزشیابی ورودی و پرسش آغازین : ازبچه ها بخواهیم هرکس که می تواند ازروی لوحه کلمات رابخش بخش بخواند دست خود رابلند کند بعد ازاو بخواهیم که بخواند و او راتشویق کنیم .                      تکالیف جلسه قبل دانش آموزان راحتماً بررسی و حضوروغیاب کنیم .                                        ایجاد انگیزه : ازدانش آموزان بخواهیم شعراوایل کتاب درسی خود:                                         به نام خدا بسم الله            مشکل گشا بسم الله             همیشه برلب ما          اسم خدا بسم الله   ماربود نگهدار              اسم خدا بسم الله                                                                      راقبل از شروع درس با هم و یکصدا به صورت آهنگین بخوانند .                                             اجرای تدریس: ابتدا معلم دانش آموزان را به 7 گروه 3 نفره تقسیم می کند بعد لوحه را نصب می کند و ازدانش آموزان می خواهد کتاب ها راباز نکنند و به لوحه نگاه کنند و به صورت بخش بخش و دسته جمعی بخوانند و خود معلم ازروی لوحه فقط خط می برد چند باربه همین صورت ادامه می دهیم بعد ازدانش آموزان می خواهیم باهم گروه های خود به مدت 2 دقیقه تمیرن کنند .                        ارزشیابی تکوینی :                                                                                                 باتوجه به میزان وقت باقی مانده ازیک نفرازاعضای هرگروه به انتخاب معلم خواسته می شود که بااشاره معلم به هربخش ازکلمات آن بخش رابلند بخواند و بقیه ی دانش آموزان ازروی کتاب خود فقط خط ببرند و درصورت درست خواندن توسط معلم و هم کلاسی ها تشویق شود و اگراشکالی داشت همانجا برطرف شود ترجیحاً نفردیگرهم گروهی خود واگربازهم هم رگروه هایش هم اشتباه را تکرار کردند خود معلم مشکل را رفع می کند .                                                                                          ارزشیابی پایانی :                                                                                                   - دانش آموزباید بتواند به توجه به عبارات قرآنی لوحه شماره 17 کتاب بااشاره معلم به هربخش ازکلمات آن بخش را به طور صحیح بخواند .                                                                              – دانش آموزباید بتواند تمام عبارات قرآنی لوحه ی شماره 17 رابخش بخش و شمرده بخواند .            – عبارات قرآنی لوحه را روان و خوانا بخواند .

ارائه تکلیف : برای جلسه ی بعد کلمات لوحه شماره 17 کتاب را بخش بخش جدا و درست خط ببرید دربرگه ای به صورت جداگانه بیاورید :

اِنْ        کُنْـ        تُم    

و درمنزل حتماً برای والدین خود این عبارات را بخوانید که بهتریاد بگیرید .