آموزش عدد8

نام درس:ریاضی                                      موضوع:آموزش عدد  8                                                 پایه:اول

مدت :20دقیقه                   تعداد فرا گیر:20  نفر               مکان :مدرسه                   شیوه تدریس:دانش آموز محوری

 

 

هدف کلی:

دانش آموزان با عدد 8 آشنا شوند

هدف جزئی :

1.نماد عداد 0-8را بشناسد

2.به مفهوم عدد 0-8پی ببرد

3. به مفهوم افزایش یک مجمعه پی ببرد

هدف رفتاری:

با توجه به اینکه فراگیران تا صفحه 74خوانده اند بتوانند:

1.اعداد1تا7را میدانند و میشناسند

2.عدد قبل از 8را که7است رامیشناسند

3.دانش آموزان میتوانند به اعداد 1تا 7 را به ترتیب بنویسند.

4.دانش آموزان باید بتوانند عدد8را بنویسید

مواد ووسایل آموزشی:

 

گروه بندی – کارت صد آفرین-تخته- کتاب ریاضی-چینه ها –وسایل داخل کیسه – فلش کارت اعداد

روش تدریس:

 

یاد دهی و یادگیری - قصه گویی-نمایش – پرسش و پاسخ – کار گروهی

فعالیت آغازین:

 

سلام و احوال پرسی گرم و صمیمی با دانش آموزان می کند.

 

حضورو غیاب دانش آموزان –دیدن تکالیف-رسیدگی به تکالیف - پرسش ازدرس گذشته

.تالیف برای دانش آموزان.

 

شکل سازی دانش آموز با عدد 7 است.

تکالیف را نگاه کرده و نکات مثبت را مورد تشویق و غلط ها را برای آنها توضیح میدهیم و درباره درس گذشته

 

ازآنها سوال میکنیم.

آماده سازی و ایجاد انگیزه:

برای دانش اموزان قصه وداستانتعریف کرده و دراین زمان که عکس 5 زنبور زرد و 2زنبور قرمز را به تابلو

 

چسبانده واز آنها سوال میکنیم مثلا چند تا زنبور زرد داریم . چند تا قرمز.

 

5تا زنبور زرد و دوتا زنبور قرمز میشود چند تا...........تا به آموزش عدد 8برسیم

گروه بندی:

دانش آموزان را گروه بندی میکنیم(اختیاری)

 

ارزشیابی شخیصی:سپس گام به گام میزان فراگیری را مورد سنجش قرار میدهیم

گام اول:

ازدانش آموز خواسته میشود :به سوالات زیر پاسخ دهند.

 

5تا لیوان قرمز و 3تا لیوان آبی می شود ,چند تا

 

5تا کلاه سبز و 3تا کلاه قرمز می شود ,چند تا

گام دوم :

 

 برای دانش آموزان درباره عدد 8 یک قصه میگویم

 

گام سوم:

 

از دانش آموزان خواسته میشود عدد 8 را در خانه تمرین کنند.

 

ارزشیابی تکوینی:

در حین تدریس نمونه هایی می دهیم تا آنها تمرین کنند.

 

پرسش هایی که می شود 5تا کلاه داشتم 3تاهم بیاید روشمیشود چند تا

 

جمع بندی:از دانش آموزان پرسیده می شوددرس امروز چی بود:

 

چه فهمیدید درباره عدد 8بود ازپلیین به بالاوبعد به سمت پایین

 

ارزشیابی پایانی:

 

ازدانش آموزا خواسته میشود که عدد 8 تمرین کند.

 

 تکلیف :

 

عدد 8 را درخانه تمرین کنند