معجزه های پیامبران

موضوع: آموزش قرآن کریم     کلاس دوم اتدایی

روش تدریس گروهی     ارزشیابی شفاهی

هدف کلی آشنایی با معجزه های پیامبران

هدف جزئی آشنایی با معجزه های حضرت ابراهیم (ع)

هدف رفتاری : دانش آموزان بتوانند یکی از معجزه های حضرت ابراهیم را نام ببرند

حیطه شناختی: دانش آموزا درک کنند که چرا آتش برای حضرت ابراهیم سرد و گلستان شد.

حیطه روانی حرکتی: دانش آموزان چه کارهایی را انجام دهند که باعث خشنودی خدا شود.

حیطه عاطفی: خدا هرگز بندگان مومن را تنها نمی گذارد.

وسایل مورد نیاز: کتاب مهره های رنگی

رفتار ورودی: سلام بچه ها حالتون خوبه درساتون رو خوندید.

امروز درس چی داریم خب یه حضور غیاب کنم ببینم همه حاضرن  تکالیفتون رو بذارین رومیز

ارزش یابی تشخیص: قبل از این که درس را باهم شروع کنیم در مورد درس قبل از شما چند تا سوال می پرسم.

گروهبندی: معلم کیسه ای را که درونش مهره های رنگی وجود داردبه دانش آموزان می دهد و آن ها را به 2 گرو 3 نفره تقسیم می کند.

ایجاد انگیزه ک امروز برای شما یک داستا آماده کردم از شما می خواهم خوب به داستان توجه کنید بعد در مورد آن با هم بحث می کنیم.

خبر شکستن بت ها به نمرود رسید او دستور داد حضرت ابراهیم را بیاورند نمرود به اطرافیان گفت باید ابراهیم را از بین ببریم و گرنه مردم را خداپرست می کند نمود تصمیم گرفت ابراهیم را در آتش بسوزاند او دستور داد هیزم زیادی جمع کنند بعد از مدت کوتاهی کوه بزرگی از هیزم جمع شد آن گاه هیزم را آتش زدند به دستور نمرود ابراهیم (ع) را از دور به داخل آتش پرتاب کردند ناگهان به فرمان خداوند آتش سرد شدابراهیم (ع) احساس کرد که در میان باغی سرسبز نشسته است از جایش بلند شد و از میان آتش بیرون آمد نمرود که خیلی تعجب کرده بود با خودش گفت به راستی ابراهیم خدای توانایی دارد که او را نجات داد ابراهیم (ع) به میان مردم رفت تا آن ها را به سوی خدای مهربان دعوت کند.

ارائه درس: به نظر شما چرا آتش برای حضرت ابراهیم گلستان شد و پادشاه زمان حضرت ابراهیم چه کسی بود؟

ارزش یابی تکوینی: در مورد درس جدید از دانش آموزان چند تا سوال می پرسم

ارزش یابی پایانی: دانش آموزان بتوانند یکی دیگر از معجزه های حضرت ابراهیم (ع) را نام ببرند.

ارائه تکلیف: بچه ها برای جلسه بعد داستان حضرت ابراهیم(باغی درمیان آتش را در کلاس تعریف کنید و جند نقاشی در مورد این داستان بکشید.