باسمه تعالی
برگه سوالات آزمون میان ترم واحد درسی مقدمات تکنولوژی آموزشی
دانشگاه پیام نور قزوین 1389
1- ضمن تعریف تکنولوژی آموزشی (از قول جیمز بروان) مراحل آنرا نام ببرید و یکی را بدلخواه توضیح دهید.
2- چهار ویژگی مهم برای ساده کردن اهداف کلی را بنویسید( گرونلند)
3- طبقات حیطه شناختی ( نظریه بلوم ) را نام برده و هر کدام را به اختصار توضیح دهید.
4- مدل برنامه ریزی و ارتباط ایندیانا را فقط رسم کرد ( 12 جزء اصلی آنرا بنویسید و یکی را بدلخواه تعریف کنید)
5- تفاوت بین یادگیری کلمات و غیر کلمات را با ذکر مثال تشریح نمایید( نظریه هدف نویسی گانیه)
6- پس از دیدن یک فیلم ، فراگیر یافته های خود را در زندگی بکار می بندد . این یادگیری در کدام سطح از طبقه بندی (هدف نویسی گانیه و بلوم) قرار دارد چرا؟
7- چرا یادگیری مفاهیم تعریف شده از مفاهیم محسوس سخت تر است . با مثال توضیح دهید.
8- به نظر شما ؛ آموزش ریاضی در دوره دبیرستان بیشتر در کدام طبقه هدف نویسی می شود؟ (مطابق یادگیری نظریه گانیه) راهبرد شناختی و یا در طبقه مهارت ذهنی . چرا؟
9- آیا مهارت حرکتی خود بصورت هدف یادگیری درمی آید ؟ چرا ؟با مثال دلیل خود را تشریح نمایید.
10-دانشجویان در تکنولوژی آموزشی که تمامی کتاب را مطالعه کرده اند در آزمون میان ترم با سوالات خارج از کتاب و مفهومی روبرو شده و بعلت نداشتن تفکر خلاقانه نمره لازم را کسب نمی کنند مشکل را در کدام طبقه اهداف گانیه و همچنین طبقه بندی اهداف بلوم می بینید چرا؟
11- اگر عمدا معلم کلاسی اجازه دهد تا فراگیران در جلسه امتحانی از روی ورقه و یا کتاب دوست خود بنویسد او چه نوع یادگیری را انتقال داده است؟ دلیل خود را تشریح نمایید.
در برگه پاسخنامه جواب دهید
بارم هر سوال 2 نمره می باشد
با آرزوی موفقیت
-----------------------------------------------------------------------پورشیخ
|